Őzpörkölt = amfetamin

Mármint addiktív hatásáról még nem bizonyosodtam meg, de élénkítő hatása jelentős. Lehet.

Fél 3 felé fejeztem be az őzt vöröskáposzta, szelídgesztenye, nokedli, kelbimbó (életem első nem-keserű, s így ehető kelbimbója!) továbbá egy kis körte és dzsemm társaságában - merlot rásegítésével (mit lehet tenni, itt a merlot megy). Előételnek helyi sajt, szarvas- és vaddisznó-kolbász érkezett, amik meglepően jók voltak, különösen, h én pl. nem szeretem otthon a kolbászokat; desszertnek meg egy gyenge tiramisú. Ezekután pedig nem maradhatott el az espresso sem, mert a munka, különösen egy telefonkonferencia nagyon várt már, amit nekem kellett vezetnem.

Szóval nem tudom, hogy az őz, a vaddisznó-kolbász, az álatalam rendkívül ritkán fogyasztott espresso, vagy épp a tiszta levegő és napsütés kombinációja az elképesztő kilátással a hegyekre, és a nagy gát mögötti (ill. most előtti) duzzasztott tóra, vagy mi a szösz okozhatta, hogy simán fáradtság nélkül értem haza f1-re. Az persze kevésbé meglepő, hogy éhség nélkül is...

Az értelmetlen számfaragás és kellemes ebéd mellett azért tanultam is valamit ma.
"Ne mondd el a parasztnak, hogy milyen jó a körte sajttal." [mert akkor megtartja magának]
Az olasz mondás azt jelenti, hogy az épp szóban forgó témát nem kell mindenkinek elmondani. Jegyezzük fel.

Ps. A szarvas azért még mindig jobb, mint Bambi.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

he-ho, nem is tudtam, hogy van blogod! mostantol szemmel tartalak :)

jo lehet ez az utazas, elvezetes olvasni is rola, bar az ozzel sajnos nem tudok egyet erteni, mmint azzal, hogy megeszed. mondjuk en semmilyen vadat nem eszem meg, de ez az en bajom.

ja es koszi a millenarisos party-tippet, jol jott, nem tudtam rola. persze az meg kerdeses, hogy elengednek-e a konyveim meg a notebookom...

b írta...

wow, új olvasó! üdv!
..merthogy nem is olyan régen van meg ez.

majd egyszer rakok fel képeket a picasara a helyről is.

el tudom képzelni az indokaidat. én pl. azon rökönyödtem meg, hogy itt gyakran esznek lovat!
de a vaddal nekem nincs bajom. az egyik tavalyi szarvas pl. életem második legjobb húsételeként él az emlékezetemben - csak a costata di fiorentina tudja megelőzni, de az úgyis külön világ.

márpedig tessék elmenni, hamár így csomagban szolgálják fel a norvég halászokat.
(persze az én elmenetelem is bizonytalan - egyelőre alacsony a lelkesedés körülöttem, egyedül meg mégsem megyek)