Kedvenc.Most: Tricky - Cross to bear

Hú, de régen volt már. Talán '97-'98-ban. Életemben másodszor jártam Londonban, és a turisztikai attrakciók mellett kötelező program volt betörni a Tower Recordsba, és végre megvenni a Portisheadtől a Portishead albumot (ami nem sokkal előtte jelent meg, a Dummy már megvolt), és hamár le volt értékelve, nem maradhatott ott a Blue Lines (Massive Attack) sem.
De trip-hop vonalon volt még egy házi feladat is: winnie rendelt tőlem egy Trickyt. Már nem emlékszem rá, melyik album volt, csak arra, hogy belehallgattam és túl sok volt nekem durvulásból. És ennyi maradt meg az agyamban Trickyről, h ő túl durva nekem.

Aztán 10 év lepereg, és már 5 éve nincs új albuma annak a Trickynek, aki még részt vett a Massive Attack első két albumában, és aki 15 évesen felfedezte Martina Topley-Bird-öt.
És akkor a kultblogon meglátom a kritikát, és adok még egy esélyt. Végülis trip-hop (h)ős, és én mindig szeretni fogom a trip-hopot, akárki akármit is mond.

Meghallgattam, és bejött. Nem volt ugyan olyan érzésem, hogy ezt most azonnal újra meg kell hallgatnom, de azt vettem észre, h újra és újra vissza-visszatérek rá. És ahányszor visszatérek rá, annál jobban tetszik. Pedig... vagy éppen pont azért tetszik, mert nem csak trip-hop van itt: van ragga, zúzás, sőt, nekem egészen váratlanul (ld. feljebb) több líra is.
Van ahol Tricky bácsi beszél, mint a korai Massive számokban, máshol meg vékonyhangú lányok énekelnek, és mesélnek kemény történeteket Tricky szülőhazájáról Bristol Knowle West kerületéről (ld. album címét). És akkor jönnek olyan számok, mint a Veronika indusztriál dobjával, és perceknek ható szüneteivel, vagy Kylie Slow-jának feldolgozása (ugye tudjuk, h azt Emilliana Torrini írta Kylie-nak?)

Szóval ebben a sokszínűségben nem volt egyszerű választani, mert mindegyik tetszik, mégsem emelkedik ki egyik sem. Épp ezért, miután nekem a líra volt a legfurcsább, egy ilyen számot linkelek: Cross to bear(bár majdnem a School gates lett, ami szintén nagyon jó).

*koszonjuk kedves vebserif az erdeklodest....*

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

a cross to bear nekem az abszolut kedvenc az uj albumrol. barmikor, ujra es ujra.

b írta...

akkor jót választottam :)

mindenenestre egyedi. alapvetően egy bájos dallam, Tricky belebeszélésével, érdekes hangszerelés (vonósok, aztán fafúvósok), aztán jönnek a kemény ritmusok, s mindezt ezzel a szöveggel.

jó na.
és egyedibb, mint a school gates blues-a. ezért választottam.